نشست خبری دکتر صابری مسئول بسیج اساتید جامعه پزشکی خراسان رضوی در سالروز بسیج اساتید

  ارسال شده در 29 خرداد 1400


تحریم‌ها مانعی برای پیشرفت نخبگان و متخصصان ایرانی نیست/اساتید بسیجی در تولید واکسن کرونا خوش درخشیدند

رییس بسیج اساتید جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نام ایران در میان ۷ کشور برتر دنیا در بحث تولید واکسن کرونا با اثرپذیری بالای ۹۰ درصد ‌و با وجود شرایط سخت تحریمی نخبگان و متخصصان ایرانی بارها و بارها ثابت کرده‌اند که تحریم‌ها مانعی برای پیشرفت آنان نبوده است.

دکتر محمدرضا صابری در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: ۳۱ خرداد سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران به نام روز بسیج اساتید نامگذاری شده و امیدواریم که همه ما ادامه دهنده راه پرافتخار اساتید شهید و بسیجی باشیم.

وی افزود: بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی فعال بوده و گروه هدفش هم محرومان و آسیب دیدگان از حوادث و بلایا هستند و به جهت فعالیت‌های تخصصی‌ای که داریم فعالیت‌هایمان هماهنگ با بسیج جامعه پزشکی است.

رییس بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مقام معظم رهبری مطالعات علمی اساتید بسیجی را یک جهاد فی سبیل الله می‌دانند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها به فرموده امام راحل(ره) کارگاه انسان‌سازی است و مقام معظم رهبری هم این مجموعه را یک نعمت بزرگ تلقی کردند و اگر می‌خواهیم در عمل مصداق این فرامین باشیم باید در مسیر خدمت شایسته و درخورشان به مردم تلاشی خستگی‌ناپذیر داشته باشیم.

دکتر صابری تصریح کرد: اساتید بسیجی دوشادوش سایر آحاد جامعه در حماسه‌های مختلف نقش‌آفرین بودند و آخرین مورد آن حضور پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد بود و امیدواریم که منتخبان مردم هم در مسیر خدمت شایسته و درخورشان تلاش کنند.

وی اضافه کرد: سند راهبردی بسیج اساتید جامعه پزشکی خراسان رضوی تهیه و تنظیم شده و چشم‌اندازهای خوبی در این سند دیده شده و امیدواریم که به لحاظ علمی و فکری به دستاوردهای خوبی هم برسیم.

رئیس بسیج اساتید جامعه پزشکی خراسان رضوی با ذکر این نکته که سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید بیش از پیش مورد توجه واقع شود، تاکید کرد: اهداف ترسیم شده در این سند مطابق با فرامین و احادیث ائمه اطهار(ع)، امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بوده به دنبال پرورش نخبگانی عالم، متخصص، متعهد و تجلی‌بخش سبک زندگی اسلامی هستیم و معتقدیم که در مباحث مختلف علمی همتراز با کشورهای شاخص دنیا هستیم و نمونه بارز آن قرار گرفتن نام ایران در میان ۷ کشور برتر دنیا در بحث تولید واکسن کرونا با اثرپذیری بالای ۹۰ درصد ‌و با وجود شرایط سخت تحریمی بود و نخبگان و متخصصان ایرانی بارها و بارها ثابت کرده‌اند که تحریم‌ها مانعی برای پیشرفت آنان نبوده است.

دکتر صابری گفت: اهداف کلان بسیج اساتید جامعه پزشکی خراسان رضوی شامل تعمیق و نهاینه سازی معارف اسلامی در دانشگاه، تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، تعمیق خردورزی و عقلانیت و تقویت روحیه آزاداندیشی و خلاقیت در دانشگاه‌ها، توسعه تعامل علمی در عرصه‌های بین‌المللی و دستیابی به مرجعیت علمی و فرهنگی مطابق با اسناد بالادستی، گسترش تعامل حوزه و دانشگاه، استقرار جامعه دانشگاهی دانش‌بنیان، عدالت‌محور و برخوردار از افراد شایسته، فرهیخته و نخبه و تعمیق و گسترش آموزش‌های عمومی و تخصصی همراه با تقویت اخلاق و آزاداندیشی و روحیه خلاقیت در جامعه دانشگاهی به‌ویژه دانشجویان بوده است.

وی افزود: موضوع اصلی کشور بحث اقتصاد بوده و می‌خواهیم که ارتقاء سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی را به همراه عدالت در سلامت مطابق با نقشه جامع سلامت کشور داشته باشیم و اجرای موفقیت‌آمیز این برنامه‌ها نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

رییس بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: راهبرد کلان سلامت در برنامه‌های تدوینی بسیج اساتید جامعه پزشکی خراسان رضوی لحاظ شده و امیدواریم که با تلاش و همکاری جمعی بتوانیم اهداف ترسیمی را  محقق نماییم.

دکتر صابری تصریح کرد: در حوزه آموزش ۵ محور بازنگری فضاهای آموزشی، ارزش محوری و اصلاح محتوای دانش در مدل تعالی دانشگاه‌، توسعه فناوری اطلاعات، بازنگری نظام دیده‌بانی و ارزش‌گرایی سیستم آموزشی و آموزش مبتنی بر نیازهای جامعه در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی نیز به تبیین نقش شهید چمران پرداخته شده، شخصیتی که از همه چیز در راه حفظ این آب و خاک گذشت و می‌خواهیم که با گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش رفتار و منش بسیجی در میان اساتید بسیجی راه این شهید والامقام با قوت تمام ادامه یابد.

رییس بسیج اساتید جامعه پزشکی خراسان رضوی ادامه داد: شهید چمران دو بال تعهد و تخصص را با هم داشت و یکی از راهبردهای کلان بسیج بحث پژوهش و فناوری بوده و کمیته پژوهشی بسیج اساتید جامعه پزشکی خراسان رضوی به دنبال پژوهش‌های تولیدمحور بوده و شعار ما نمی‌توانیم را پایان دادند و نمونه موفق این دستاوردها تولید واکسن‌های ایرانی کرونا در شرایط سخت تحریمی بوده است.

دکتر صابری با بیان اینکه برای جوان نخبه بسیجی هیچ کاری نشد ندارد، خاطرنشان کرد: بسیجیان بارها و بارها ثابت کرده‌اند که می‌توانند با دست خالی به افتخارات بزرگ دست یابند، این نخبگان در مسیر موفقیت روزافزون نیازمند حمایت مسئولان هستند و امیدواریم حجت‌الاسلام رئیسی که به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم انتخاب شد گره‌گشایی از مشکلات نماید .

وی در پایان در خصوص برنامه‌های روز بسیج اساتید در ۳۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۰، بیان کرد: این برنامه‌ها شامل غبارروبی مزار شهدا در ساعت ۶ صبح، تجلیل از اساتید برتر بسیجی، انعکاس پیام رئیس دانشگاه و برگزاری وبیناری با حضور مجازی اساتید بسیجی خواهد بود.

0077.jpg - 61.42 kB

0078.jpg - 81.76 kB

0080.jpg - 86.62 kB

0081.jpg - 60.85 kB

0082.jpg - 67.43 kB

شبکه‌های اجتماعی

ویدئوهای اخیر