تولد 4 نوزاد سالم که والدین به دلایل مختلف غیر پزشکی قصد سقط آنها را داشتند

  ارسال شده در 10 دی 1400


تولد نوزادان تحت مراقبت مرکز نفس 

مرکز نفس جهت جلوگیری از سقط فرزندان سالم توسط بسیج جامعه پزشکی با همکاری دادگستری و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مشهد و نیشابور ایجاد گردیده است و در مدت 6 ماه 30 مادر باردار تحت نظر این مرکز قرار گرفته و 4 نوزاد ایشان متولد شده اند.

افراد با دلایل گوناگون اقدام به سقط جنین می کنند که از جمله آنها دلایل معیشتی ، اجتماعی و فرهنگی می باشد که بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با علم به این موضوع و جهت جلوگیری از آن با بررسی ابعاد و علل گوناگون آن، اقدام به ایجاد مرکز نفس نموده است.

در این مرکز با برقراری ارتباط با ماماها و متخصصین زنان ، افرادی که جهت سقط جنین به ایشان مراجعه می کنند شناسایی شده و با ایشان ارتباط برقرار می شود ، علت سقط بررسی شده و اقدام به رفع آن می شود.

در طی 6 ماه که از شکل گیری این مرکز گذشته است، با بیش از 300 ماما و متخصص زنان ارتباط گرفته شده است و افرادی که جهت سقط به ایشان مراجعه می کنند به تیم نفس معرفی و تحت مشاوره با روانشناس مرکز قرار گرفته و امور مربوط به ایشان توسط ماماهای این مرکز پیگیری می شود.

 افرادی که به علت مسائل معیشتی اقدام به این عمل نموده اند بررسی گردیده و در صورت نیاز به شغل یا اقدام خاص دیگر تحت پیگیری قرار می گیرند و همچنین بسته های معیشتی به صورت ماهانه تا چند ماه بعد از زایمان ، به ایشان اهدا می شود و مواردی که نیاز به اقدامات خاص قضایی دارد با کمک دادگستری مشکل مرتفع می گردد و مشکلات روانشناختی هم توسط روانشناس مرکز دنبال می شود.

تا کنون از مرگ 30 جنین جلوگیری شده و 4 نفر ایشان متولد شده اند و پیگیری خانواده های جدیدی هم در دست اقدام می باشد.

instagram.com/nafasmardomi

 

 

شبکه‌های اجتماعی

ویدئوهای اخیر