بازدید و عرض تسلیت خانواده بازماندگان کرونا

  ارسال شده در 24 اردیبهشت 1399


این طرح در قالب « طرح همدلی» ؛ با هدف سرکشی و حمایت عاطفی روانی از خانواده های متوفیان بیماری کرونا و بیماریهای حاد تنفسی در بسیج جامعه پزشکی مشهد برنامه ریزی شده است.
به منظور کاستن از فشارهای روانی و اعلام حمایت و همدردی از خانواده های فوق، تیمی متشکل از مشاوران و روان شناسان ، روحانیون دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در قالب  « طرح همدلی» تشکیل شده و هم اکنون در حال ارتباط گیری و سرکشی به این خانواده ها می باشند.
 با عنایت به اینکه درگذشتگان بيماري های حاد تنفسی و کرونا شرایط تدفین خاصی دارند و غریبانه دفن میشوند ، تشییع و مراسم ختمی ندارند و خانواده های آنها علاوه بر داغ از دست دادن عزیزشان نتوانسته اند مراحل سوگ را بدرستی طی کنند و شرایط به شدت سنگین روانی آن را هم تحمل میکنند،  بی شک چنین شرایطی ،  آسیبهایی روانی جدی را برای این خانواده ها بدنبال خواهد داشت و لذا بنا بر حساسیت موضوع، ضروری به نظر می رسید که برای کاهش آلام و فشارهای روانی این عزیزان برنامه ریزی شود. 
 طرح فوق به تایید ریاست دانشگاه علوم پزشکی رسیده و اجرای آن بعهده بسیج جامعه بپزشکی گذاشته شده است .
جلسات مرتبط با این طرح با حضور کارشناسان مشاوره و روان شناسی ، کارشناسان بهداشتی و درمانی برگزار و پروتکل بهداشتی خاصی برای حضور تیمها در منازل متوفیان کرونا تدوین شد. 
تیم های تعریف شده در طرح همدلی با حضور در منازل متوفیان  (متوفیانی که حداقل سه هفته از فوت عزیزشان میگذرد)ضمن ابراز همدلی و دلجویی با خانواده ها به بررسی شرایط روحی روانی و همچنین سایر مشکلات آنها می‌پردازند .شماره تماسی نیز برای خدمات مشاوره ای رایگان در اختیار خانواده ها قرار داده میشود تا در صورت نیاز با مشاورین بسیج جامعه پزشکی ارتباط برقرار کنند. 
هدایایی هم از سوی بسیج جامعه پزشکی شامل نبات و نمک تبرکی حرم ، یک جلد کتاب و یک پک بهداشتی نیز در جریان این بازدیدها، در اختیار خانواده ها قرار میگیرد.
و چنانچه خانواده ای دارای مشکلات خاص معیشتی نیز باشد ، با همکاری خیرینی که اعلام آمادگی کرده اند بسته های خواربار در اختیار آنها قرار داده میشود.

شبکه‌های اجتماعی

ویدئوهای اخیر