محرومیت زدایی درمانی در حاشیه شهر مشهد

  ارسال شده در 4 اردیبهشت 1400


خدمات درمانی رایگان برای 4 هزار بیمار حاشیه شهر مشهد

مسئول کارگروه محرومیت‌زدایی سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی از ارائه خدمات درمانی رایگان به حدود 4هزار بیمار نیازمند ساکن در مناطق حاشیه و کم برخوردار مشهد خبر داد.

محمد حاج زاده در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه در حال حاضر 10 پایگاه مرکزی بسیج جامعه پزشکی استان در مناطق کم برخوردار شهر مشهد فعال است خاطر نشان کرد:در این پایگاه ها که از آبان ماه سال گذشته، با هدف ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران نیازمند تاسیس شده، 100 اعزام پزشک و حدود 4 هزار ویزیت رایگان انجام شده که از این تعداد 1500  مورد دریافت خدمات تخصصی درمان داشته اند.

وی با اشاره به اینکه 10 پایگاه فعلی علاوه بر خدمات متمرکز، ازمحلات اطراف خود نیز سهمیه پذیرش بیمار دارند افزود: سازمان  بسیج جامعه پزشکی تلاش می‌کند تا یک پوشش کامل را در بحث محرومیت زدایی داشته باشد و در همین راستا برنامه ریزی شده تا حداقل یکبار در هفته پزشک عمومی و متخصص جهت ویزیت بیماران نیازمند در مراکز یاد شده حضور یابند و در هر نوبت بین ۳۵ تا ۴۰ نفر توسط پزشکان ویزیت گردند.

وی در خصوص تامین اقلام دارویی و خدمات جانبی بیماران نیازمند نیز گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی قراردادی را با نزدیکترین داروخانه به پایگاه های خدمات درمانی این سازمان منعقد نموده تا بیماران بتوانند داروهای خود را به صورت رایگان تامین نمایند. 

حاج زاده افزود: در صورتیکه پس از ویزیت پزشک عمومی، بیمار نیاز به ویزیت پزشک متخصص یا رادیولوژی ، آزمایش،عمل جراحی و یا خدمات دیگری داشته باشد با تکمیل فرم ارجاع از سوی سازمان در مدت زمانی کوتاه به مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان معرفی می شده تا خدمات لازم به صورت رایگان به آنان ارائه شود.

مسئول کارگروه محرومیت دایی سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در خصوص نحوه شناسایی بیماران نیازمند هم اظهار کرد: افراد بیمار نیازمند، عموماً توسط پایگاه های بسیج، معتمدین محلات و گروههای خیرین فعال در مناطق کم برخوردار به نزدیکترین مرکز خدمات دهنده معرفی می شوند و هریک از این گروه های معرف سهمیه‌های مشخصی دارند.

وی با بیان اینکه تلاش می شود امسال تعداد پایگاه های فعال در مناطق حاشیه شهر مشهد به 20 واحد افزایش یابد خاطرنشان کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی در اعزام کادر درمانی از ظرفیت پزشکان و پرستاران جهادی بهره گیری کرده و در واقع افرادی که در این طرح حضور دارند بدون هیچ چشمداشت مادی در مناطق محروم حضور می یابند.

 



شبکه‌های اجتماعی

ویدئوهای اخیر